چگونه از روکش حرارتی استفاده کنیم ؟


چگونه از روکش حرارتی استفاده کنیم ؟

روکش حرارتی می تواند استفاده های بسیاری داشته باشد و فقط برای محافظت کابل در مقابل سایش ، مواد شیمیایی ، آب و هوا نیست .از آن می توانید برای بسته بندی ، دسته بندی و آسیب دهی هر چیزی استفاده کنید.شما با یک حرارت کوچک می توانید برای کاهش انداره این روکش های حرارتی اقدام کنید. اگر شما چگونگی انجام اینکار را میدانید که هیچ ...؟؟؟ و گرنه با ما همراه شوید تا این کار را باهم مرور کنیم .

اولین چیزی که برای اولین بار به آن نیاز خواهید داشت چه چیزی خواهد بود ؟ بله البته شما به یک حرارت کوچک نیاز دارید مثل یک تفنگ گرمایی(سشوار صنعتی) یا یک شعله کوچک اجاق  البته منظور ما یک سرپیک بزرگ نیست بلکه فقط یک شعله کوچک. باید خیلی مواظب باشید که حرارت زیاد باعث سوختن روکش حرارتی نشود.

اول ایمنی

به یاد داشته باشید کار با آتش خطرناک است ممکن است باعث آسیب به خود و حتی یک آتش سوزی بزرگ شود. یرای جلوگیری از این اتفاقات ناگوار استفاده از عینک محافظ ،ماسک ، پوشیدن دستکش و استفاده از لباس مناسب می تواند از حوادث و آسیب های بعدی جلوگیری کند.

مرحله اول

 

انقباض در روکش حرارتی چه زمانی رخ می دهد زمانی که یک گرمای کوچک به سطح روکش حرارتی وارد شود. اما شما به چه سایزی از روکش نیازمندید.سایز روکش حرارتی بسیار مهم است تا عایق بندی به خوبی انجام شود.

دو مورد را باید به خاطر داشته باشید قطر روکش قبل از انقباض و پس از آن ، منتاسب با سطح مورد نظر برای عایق بندی .

همیشه باید قطر روکش پس از حرارت دیدن کوچکتر از قطر منطقه مورد عایق بندی شما باشد و پیش از حرارت دیدن به راحتی در منطقه مورد عایق بندی قرار گیرد.

مرحله دوم

پس از انتخاب سایز روکش حرارتی متناسب با سایز کابل آسیب دیده ، روکش حرارتی به اندازه ببرید که 1.5 سانتی متر از هر طرف محل آسیب دیدگی بزرگتر باشد تا دو طرف کابل آسیب به طور مناسب عایق بندی شود. به خاطر داشته باشید که طور روکش حرارتی 5-7% در طی فرایند حرارتی دهی کاهش می یابد.

مرحله سوم

پس از برش روکش و قرار دادن آن در محل به نحوی که دو طرف محل آسیب کابل را بپوشاند نوبت به حرارت دادن می رسد.پیش از این کار میزان حرارت مناسب برای روکش و میزان حرارت تولیدی تفنگ حرارتی که به این منظور استفاده می کنید بسیار مهم است.استفاده از شعله به دلیل عدم یکنواختی و آسیب های احتمالی اصلا توصیه نمی شود.یک تفنگ حرارتی خیلی گران نیست.

مرحله چهارم

اگر شما درحال پوشش یک کابل بلند با روکش حرارتی هستید از ابتدای کار شروع به حرارت دادن کنید و مطمئن شوید هیچگونه حبابی به وجود نمی اید کل کار را به طور یکنواخت حرارت دهید.

 پس از حرارت دادن روکش و انقباض آن به روکش اجازه دهید به خوبی خنک شود .